Illja Bos

De yoga kwam 5 jaar geleden op mijn pad tijdens een reis op Bali. Hier wist ik meteen, dit is het!

Mijn voorgrond is vrij divers; van dierenartsassistente tot serveerster naar mediastylist en honden au pair. Een ware zoektocht waarin elk vakgebied mij iets leerde over mezelf maar waarin ik ook continue het onrustige gevoel ervoer van niet op mijn plek zijn.

Na terug te zijn van mijn reis ben ik me in de wereld van yoga gaan bewegen. Al snel volgde ik de Vinyasa Teacher Training bij Johan Noorloos en ging het lesgeven als vanzelf. Na een aantal jaar les geven voelde ik een sterke wil om dieper naar binnen te gaan. Ik reisde via Thailand door naar India voor een stilte retraite van Pia, een spiritual teacher. Ik besloot om met haar mee te gaan naar Australie en bij haar in de ashram te wonen voor een aantal maanden. Een intense en prachtige periode waarin ik vooral heb geleerd dat de weg naar ontwaking het ontrafelen is van alles wat je hebt aangeleerd als mens, als individu, tot nu toe.

De yoga en meditatie brachten mij bij mezelf. Niet de persoon wie ik dacht dat ik was met al haar conditioneringen en patronen, maar de ware zelf. Mijn bewustzijn, daar waar het puur en stil is. Ervaren dat elke keuze die ik tot nu toe heb gemaakt mij nu hier heeft gebracht en vooral dankbaar te zijn voor elk moment.

In mijn lessen, doormiddel van asana's, adem en bewustwording, wil ik je meenemen en begeleiden in de ontdekkingstocht naar wie jij bent.