De Nieuwe Yogaschool

Christa Timmer

Na de geboorte van dochter Deva in 1996 besloot Christa de horeca vaarwel te zeggen en ging een opleiding volgen als Aerobic instructeur. Passie voor bewegen heeft ze altijd gehad. Ze vond haar plek in de nieuwe uitdaging van lesgeven.

Na een aantal jaren lesgeven kwam iets nieuws in de sportscholen: Pilates. In 2003 ging Christa daarom een opleiding volgen, er volgden nog vele workshops.

Door Pilates werd ze nog bewuster van hoe haar lichaam functioneert en hoe belangrijk een juiste houding is, zeker in dit computertijdperk en de vele uren die achter het apparaat worden besteed. In 2010/2011 volgde Christa bovendien een Ashtanga & Power Vinyasa Teacher Training en vond meer verdieping.

In de Pilates die Christa geeft wordt veel aandacht gegeven aan houding, de lessen beginnen daarom ook staand. Daaraan toegevoegd wordt vervolgens de adem en techniek. Uiteraard komt er in de les af en toe ook yoga om de hoek kijken!